fredag 31 januari 2014

En perfekt vardag

Alltså av titeln kan man tro minst 2 saker om den här nykläckta bloggen. 1, en jävligt dryg och självgod person ska nu försöka visa eventuella läsare hur den perfekta vardagen ska se ut. Med ett perfekt liv, perfekta bilder och förskönande omskrivningar för livet. Eller 2, Personen är ironisk.

Min man tittade på mig över köksbordet igår när jag berättade om mitt nya tidsfördriv, höjde ett ögonbryn och sa "Du menar en perfekt vardag på ett ironiskt sätt eller hur?" Ja, ni ser. Så perfekt tyckte han att vår vardag var. Och det är ju inte heller det bloggen ska handla om. Nope, den här bloggen ska i sin enkelhet utgå från livet som det händer, vad jag gör det till och för att få skriva av sig lite. Jag tänker utgå Instagram helt enkelt. Jag älskar Instagram med möjlighet till roliga ögonblicksbilder(okej ofta liiite stajlade men ändå), snygg-filter och möjlighet till lite roliga kommentarer. Så. Jag tänker utgå från snabb-bloggande från mobilen, och ibland någon lite längre text om min jakt på den perfekta vardagen.

För ärligt talat, livet består av alla de där dagarna som rinner förbi, det är inte bara fest, semester och födelsedagar som räknas. Och snart går jag in i bebisbubbla, bebishypnos och amningsdimma. Så lätt att glömma det där första omvälvande året med en liten bebis som plötsligt känns så stor. Och en storebror som både måste få vara liten och stor. Och en man som delar mitt liv. Bäst att skriva ner lite varje dag tänker jag. Vem vet det kanske till och med kan glädja någon mer småbarnsmamma eller pappa?

Och ja, det blir mycket om småbarn och bebis här, och graviditet. Och shopping. Och lite annat.
Och här är vi. Årets julbild?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar