lördag 1 februari 2014

BB väskan

Vissa saker känns viktigare än andra inför stundande förlossning. Exempelvis BB väskan. Jag kan inte minnas att det kändes så viktigt förra gången. Men nu däremot är jag helt manisk. Vilka mysbyxor är mysigast? Vilka trosor kommer skava minst? Vad kommer jag vilja/kunna dricka: sportdryck eller vanlig Cola? Inget känns bra. Förutom en sak: mina nya tofflor. Som är mitt absolut bästa köp på länge. De är precis lagom varma, de är hur sköna som helst, har en mjuk behaglig sula OCH de är snygga. Just snyggheten är ju en liten men ändå rätt viktig detalj som de flesta tofflor faktiskt saknar.

Flattered, bordeaux hittar man enklast här

Det jag har packat/ska packa för övrigt är: 
MVC journal
Amnings BH
Amningstop och linne( från HM)
2 mysbyxor
Underkläder 
Kamera
Necessär med härliga produkter från Bodyshop( är väldigt förtjust i deras dofter och att de inte utsätter djur för tester)
Tar även med Alvedon och Voltaren mot jobbiga eftervärkar
Mannens kläder mm
Till bebis:
Fina skötväskan
Söta filten
3 ombyten
Overall
3 mössor
Första snuttefilten i form av en gris

Grisen föll jag för när jag surfade på babygrejer här

Dricka och choklad: en sportdryck, en Cola, en Snickers, Marabou schweizernöt( min efter förlossningsbelöning, förutom bebin då)

Låter det mycket? Grejen är att jag inte vill bli hemskickad efter 6 timmar. Jag vill vara kvar minst 1 dygn, gärna 2. Och landa in lite med den lilla nya, vardagen kommer snabbt nog ändå. 

Ska tillägga att det här är under förutsättning att vi kommer in på SÖS och får komma till patienthotellet. Blir det på annat sätt kanske den känslan förändras. Typ om jag hamnar i en sovsal med flera nyförlösta mammor, mannen får åka hem själv och jag riskerar en omysig OCH sömnlös första natt med mitt lilla knyte. Då åker jag hellre hem så fort jag kan stå på bena. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar