onsdag 12 mars 2014

Allt känns jobbigt

Jag gillar när jag har regelbundenhet, symmetri och rutiner i livet och hemmet. När man skaffar sig en bebis är det inte riktigt förenligt med just de önskemålen. Och jag börjar känna att jag vill återerövra dagen. Natten vågar jag inte ens hoppas på än. Men dagen! Jag vill utan att stressa hinna göra mig iordning, äta frukost, bädda och plocka undan. Ta en promenad, läsa lite i en bok eller surfa nätet. Jag vill att amningen ska ske med 3 timmars mellanrum och att jag vågar lita på att bebis är mätt under intervallerna. Jag vill kunna leka en stund med 4-åringen varje dag. Bara 30-45 min skulle räcka, utan att bebis precis då ropar något om blöja eller tutte. 

Det enda som jag lyckats med hittills är att: ta en snabbdusch(3-minutaren) varje dag, gå ut en kortis, hämta storebror i tid på förskola och få båda barn till sömn runt 20-tiden. Det ger mig och mannen 1 hel timme av kvalitetstid... eller ja TV-tid. Vi är liksom för trötta för kvalitet. Men en kopp amningste och en chokladbit blir det iallafall, varje kväll. Jag ska fokusera på allt detta som funkar, jag vet. Men det skulle ändå göra mig väldigt glad att få till ett par saker till. Och allt hänger på bebis goda vilja och humör. Om han klarar lite stunder i babysitter eller på en filt utan att bryta ihop efter 2 minuter. Snälla? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar