torsdag 27 mars 2014

Helt slut...

Som alltid när jag är lite väl nöjd med migsjälv får jag minsann äta upp det. Jag sitter nu i soffan i pyjamas och tröstäter lösgodis. Bebisen var helt galet missnöjd med sin mamma den här eftermiddagen. Tydligen var det något om för lite sömn under dagen och kanske även inledningen till 8 veckors utvecklingssprånget. För det var rena gallskrik här hemma. Och han blev så ARG när jag föreslog lite mera mat. Ännu argare när jag erbjöd en trygg vaggande famn och lite mysig sång till det. Känner inte igen min lilla glada bebi. Igår var det nästan likadant. Till slut fick jag lägga i vagn och beslutsamt vagna i 10 minuter. Då slocknade han och lät som sigsjälv med små förnöjda grymtanden. 

Imorgon åker mannen och storebror till landet. Första gången jag och bebis ska vara själva i över ett dygn. Håll tummarna för att han kommer vara lite gladare...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar