fredag 28 mars 2014

Nyshoppat, BVC och ensamfredag

Igår kom Lindexpaketet med ny laddning kläder till 6-veckorsklimpen som nu kräver stl62. Och eftersom han behövde nytt i garderoben var jag ju liksom tvungen att beställa lite till mig och storebror också. Barnens kläder var superfina, jag brukar alltid bli nöjd med Lindex. Säkert kort. 
Men till mig var det lite värre. Kläderna var det inget fel på... Jag pressade mig i ett par ljusa chinos och en randig top. Och såg ut som en tjockis. Ni vet som en 50-årig tant utan koll. Platt rumpa, valkar både fram och bak. Det var inte så upplyftande. Men motiverande! Jag ger migsjälv ett par veckor till, sen kommer en plan att ta form över hur jag ska sakta men 100% säkert komma iform. 

Det enda som passade mig ur paketet var nagellacket.

En annan tjockis är bebisen. Han är nu 6 veckor och 3 dagar och väger in på 5430kg. Så BVC var nöjda och jag är nöjd och han är.....lite lätt missnöjd. Tror att det är försmaken på 2 månaders utvecklingsfasen. Jättekul. Mm.

Idag är vi själva hemma, men har som tur är bokat in fikasällskap nu efter lunch. Mamma och två små sötnosar kommer över. Och tar med fika! 

Nu håller jag bara tummarna för att eftermiddagen och natten går bra för mig och bebis. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar