tisdag 15 april 2014

Dagens utmaningar

Utmaning 1: ta med bebis till Coop medan han har vakentid. 

Jo för han brukar nämligen gallskrika när jag lägger han i vagnen vaken och går ut. Men idag gick det bra, han var inte hungrig och inte för trött. Lamaze-katten(barnvagnsleksaken) var i rätt position och det var varken för varmt eller kallt. Puh!

Utmaning 2: duscha och tvätta 4-åringens hår.

Liksom de flesta andra barn avskyr min unge att få sig en hårtvätt. Det är pip och gnäll och avgrundsvrål. Men ikväll var det no mercy. Håret hade börjat lukta smutsig hund. Snabbt och resolut tvättades håret samtidigt som mutor utlovades. Det funkade.

Utmaning 3: ta fram en hållbar plan för min viktnedgång. 

Förra veckan gick rätt bra från måndag till torsdag. Sen kom helgen och efter den har jag inte riktigt återhämtat min disciplin. Har känt mig oerhört sötsugen och karaktärssvag. Har inte heller någon plan för att röra mer på mig. Måste hitta en mer hållbar plan. Känner mig bara inte där än. Samtidigt som jag mår dåligt över att inte komma i mina kläder. Ambivalensen är hög. Äsch jag kommer inte på något smart sätt idag. Utmaning 3: Fail. Får återkomma om den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar