söndag 13 april 2014

Söndagsfika och illvrål från toaletten

Idag blev det då äntligen fika med efterlängtade gäster. Fudgetårtan var uppskattad och barnen lekte fint(läs härjade som galningar). Bebin sov mest och visade ingen uppskattning alls över sin jättefina present: ett supersött set med body och byxa från Polarn. När det plötsligt blev väldans tyst i barnkammaren anade vi att något extra bus var i görningen. Mycket riktigt: vatten hade hämtats i smyg och killarna var i full fart med att förstöra det lilla köket med ljus/ljud-effekt. Det lilla köket har numer ingen ljus/ljud-effekt. Till sonens stora besvikelse. Jag känner att jag inte bryr mig, har varnat så många gånger att köket kommer gå sönder, det tål inte vatten mm mm. Det är nästan skönt att det äntligen dog vatten-döden, en sak mindre att tjata om och hålla koll på. 

Nu hör jag illvrål från toaletten och förstår att 4-åringen trilskas rejält inför nattning. Låter som att pappan precis dragit in förmånen att få saga ikväll. Well, inte mitt bekymmer ikväll. Inte min nattning. Jag avslutar detta och återgår till min nya Mama som jag hållit på i 2 dagar. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar