tisdag 6 maj 2014

Det är svårt att banta men inte banta

Jag vill inte banta medan jag ammar, men jag vill leva mer hälsosamt. Men det är nästan lättare att banta, det vet jag precis hur man gör. Inget bröd, ingen mjölk i kaffet, inga sötsaker och snacks, mycket sallad och protein. Vara lite hungrig och strunta i det. En och annan måltidsbar istället för lunch. Det funkar för mig. Men inte för bebis och hans mjölk.

Nu är det viktigt att mjölken håller kvaliteten. Så då behöver jag lite extra. Och där blir det svårt. Jag har lite mjölk i kaffet, jag tar knäckebröd till frukost och mellis. Jag äter inte särskilt mycket frukt. Men däremot mer nötter och såna där Raw-bars som består av nötter och dadlar. Jag äter mindre luncher men däremot helt vanlig middag med familjen. Och har nu under 3 dagar gått snabba promenader varvat med jogging i skogen.  Samt lite hemmaträning iform av benböj, utfall och plankan. Gissa vad vågen visar som belöning för allt detta? 1 kilo plus. 

Men tack för den... Vad motiverad jag blir att fortsätta nu. Okej, men jag fortsätter iallafall. Alternativet är ju att fortsätta trycka mjölkchoklad och kakor varje dag och goda smörgåsar till höger o vänster. Det går ju inte. Det fattar jag också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar