söndag 4 maj 2014

Det går inte så bra...

Det går inte så bra med min viktnedgång efter graviditeten. Jag har gjort upp otal planer och misslyckats. Jag har varit för trött för att stå emot sötsuget. Det har varit min bästa ursäkt. Men nu har jag kommit till en gräns där jag känner nej nu får det vara nog. Det måste börja gå åt rätt håll iallafall. Jag behöver inte påbörja nån tuff diet men jag behöver bli lite mer återhållsam. Ett tag gick det rätt bra och jag åt nyttiga luncher och lättyoghurt med  fullkornsmusli till frukost. Men sen slank det ner lite allt möjligt: pizza, godis, choklad, Nutella, croissanter och lite rosé mm. Ja ni hör ju, det blir man inte direkt smal av. Tillbaka till planen nu. Jag behöver återta mina vanor från innan graviditeten. 

Var ute en sväng i skogen och provade mina nya löparskor. Och kände ett par saker: det dallrade olycksbådande över magen, låren skavde mot varann och det var liksom lite ansträngande att hitta maglåset. Och flåset? Jo då det var väldigt flåsigt de få meter jag lyckades jogga. 

Nu måste kontrollen återtas över denna nya kropp som tydligen tillhör mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar