måndag 5 maj 2014

Min bebis

Min bebis är så rund och go, jag får bara inte nog. Med rosiga kinder och tjocka små lår, ögon som glittrar och silkeslent hår.

En liten älskling på vår stora jord, så dyrbar, så kär, en skatt som finns här.
Jag får aldrig nog av ljudlösa skratt, av bubblande gurgel och ljudliga pruttar var natt.

Det mest värdefulla och ömtåliga jag har, en liten bebis så härlig och rar.
Bebisen vet precis vad han vill, äta, sova, pussas eller sitta still. Men ibland rör jag till det och missförstår, det brukar leda till skrik och en och annan tår. Men vi löser det sen, bebin och jag och sen blir allt så väldigt bra. Den lille han är det finaste jag nånsin sett, när hans blick möter min är det svårt att inte gråta en liten skvätt. 

Vår kärlek är det starkaste på hela jorden, det är svårt att beskriva jag finner knappt orden. Du lilla, du lilla, du har mig helt för dig själv. Jag är så kär, så förälskad i just bara dig. Dina söta små ljud, din ljuvliga doft och dina fina små tår. Jag kommer älska dig precis som du är under alla mina år.

Min bebis är så rund och go, jag får bara inte nog. Mammakärlek på det renaste vis, du får allt jag har min lilla kis. Det här året är det du och jag, hur ska jag nånsin kunna jobba? Jag vill ju bara va, med min bebis natt och dag. Det är en omöjlig ekvation så vi får hoppas att jag till sist tar reson. Att lämna över till bebins far borde ju vara lätt. Men vem vet om han kommer göra på mitt sätt? Tur att det är många månader kvar, jag ska vara här och njuta av bebis, han är ju så underbar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar