söndag 4 maj 2014

Men vad är det med 4- åringar?

Alltså är det bara min unge, eller finns det fler som blir helt vansinniga på sin 4-åring? Han kan vara så söt, klok, resonabel och bedårande. Och rolig! MEN när han är i sitt andra utförande då är det kaos och krig. Han lyssnar inte, gör tvärtemot, slåss, skriker och beter sig som en bortskämd skitunge. Gör fula miner, säger så fula ord han kan( det mesta på temat bajs, prutt och fis)

När man har sagt åt honom att sluta med något typ 5ggr och han bara hånskrattar. Då är det något som brister och synfältet liksom smalnar. Jag upprepar för migsjälv: manfårinteslåbarnmanfårinteslåbarnmanfårinte.... Till sist blir det att jag släpar in honom på rummet och så får han stanna där tills vi alla lugnat ned oss. Plötsligt ser jag på Emil och snickerboa i ett nytt ljus. 

När går detta över? Är det trots? Är det att han blivit storebror? Är det hans personlighet? Jag. Blir. Galen.


Skenet bedrar. Trust me. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar