torsdag 6 februari 2014

Bästa gravid-selfien och viktuppgång vecka 40

Imorgon är det BF. Så då kommer bebis INTE födas rent statistiskt sett, eftersom endast 4,6% föds på sin beräknade BF. Så till helgen kanske, är nya förhoppningen. Varje morgon vaknar jag, går på toa och blir lite besviken på avsaknad av sånt som man annars absolut inte vill se. Den berömda slemproppen. Men nej, inget sånt att glädjas åt. Däremot mycket sammandragningar och att magen liksom drar och spänner neråt.

Ställde mig på vågen och kunde konstatera 17kg upp. Enligt mig är det helt okej, bra till och med. Allt under 20kg är jag nöjd med det var mitt personliga mål denna gång. Jag har ätit vad jag vill men sett till att äta varierat av det mesta. Varje dag har jag unnat mig något gott i form av choklad, bakat eller godis. Men även haft dagar då jag gjort fruktsallad med lite vaniljyoghurt till. För mig har det varit viktigt att få njuta av söta saker som kompensation för: inget vin och ingen god ost och knappt något kaffe samt oerhört begränsad rörlighet. Det är värt de där extra kilona och att jag får anstränga mig sen för att komma tillbaka till smaljeansen. 

Bjuder här på min absolut bästa gravid-selfie i början av vecka 39. Kan säga att jag knappast sett ut såhär varje dag. Men den lördagen hade jag ork att anstränga mig med smink, locka lite hår och högklackade stövlar. Skulle på brunch med tjejerna och kände mig pigg och fräsch. SEn är bilden tagen på toa, men det blir ju ofta så eftersom jag skäms för mycket för att ta selfies offentligt så att andra ser. Där drar jag selfie-gränsen. 

Klänning från H&M, svart amningslinne och strumpbyxor från samma ställe, väska Michael Kors, NK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar