fredag 7 februari 2014

Sista besöket på MVC, BF och lista över ytligheter

Idag är det BF. Igår var jag på sista besöket på MVC: Allt ser bra ut och det flesta barn föds ett par dagar efter BF, så ta det lugnt. Men rör på dig. Men inte för mycket, du måste vila också. Okej. Då blir det promenad efter lunch följt av lite vila. Nu gäller det att fokusera om här. Ska tänka: Idag är det fredag, vad mysigt! Istället för: Idag är det BF kom ut för f-n!


Så då tänkte jag ut en liten lista över saker som är icke bebis-relaterade och är vad som egentligen gör mig glad i livet. Förutom att jag naturligtvis anser att meningen med livet är min underbara familj, mina fina vänner och mitt krävande jobb inom socialtjänsten. Så har jag lite andra grejer som gör mig glad och lycklig. Och ibland önskar jag att jag kunde säga att det är något spännande eller fascinerande som har med svåra och krävande sporter att göra. Eller något kulturellt kanske. Något ja, ni vet sådär lite fiiinare. Men nej. Så är det helt enkelt inte. Här kommer min bekännelse över vad som faktiskt gör mig glad i livet. Förutom underbara familjen etc etc.

1, Väskor: Mulberry, Michael Kors, Fendi, Marc Jacobs, Chanel, Dior mf.l.

Min finaste. Ärtgrön Mulberry, lite chanel-inspirerad.

2, Nagellack
3, Choklad, särskilt från Ejes...
4, Goda viner i gott sällskap
5, Nya kläder och skor
6, En lyckad hår-dag
7, Snygg sminkning
8, Att alla kuddar i soffan ligger i ordning, filten är vikt åt rätt håll och bordet är avtorkat
9, När saker matchar i färg. Typ nagellacket och skorna. Eller klockan och halsbandet. Eller nya soffkudden och ljusen.

10, Att göra sig iordning för något roligt som middag ute med mannen, träff med vännerna, en fest eller dylikt. När man känner att man har hittat den rätta outfiten och kvällen precis ska börja.
11, När beställningen från nätshoppingen kommer. Oavsett om det är böcker, porslin, kläder eller annat. Så härligt när man äntligen får sitt paket!
12, Fina bilder på mig och familjen. Kan sitta länge och bara titta på semester- och festbilder m.m.

Inför kalas hos kompis.

På sonens 3-årskalas

13, En ny och rolig bok, en dag i sängen när jag bara kan sträckläsa.
14, Äta middag på en riktig fine-dining restaurang där maten är topp och servicen suverän.
15, Att äta middag på McDonalds en vanlig vardagkväll. Frossa i pommesfrites och milkshake. Och deras friterade paj efteråt.
16. Träning  Soffhäng med mannen, 2-3 avsnitt ur bästa TV-serien för stunden och dela på Ben&Jerrys cookiedoughbrowniecheesecake-something
17, Okej en sak måste faktiskt in på listan även om den inte är ytlig utan bara mamma-fånig: När sonen ser mig, ropar Mamma! och spricker upp i största leendet och springer tvärsöver förskolegården rakt in i min famn. Den känslan.
18, okej en till sån där sak: Att varje gång min man kommer hem är han ALLTID glad att se mig, alltid, alltid. Även när han haft värsta skit-dagen. Det är sånt där som liksom inte går att fejka, han blir verkligen glad att se mig. Varje dag. Jag är helt fascinerad. Själv är jag ofta trött och sur när jag kommer hem....

Jag kommer säkert på fler saker, men på det stora hela. Ni fattar. This is me.

2 kommentarer: